Dilko (:

Igår tog vi en långpromenad jag och min vita springare. Vi var ute i ganska exakt en timma och klev fram genom skog och mark. Dilko uppskattade att få komma ut lite och se något annat än hagen. Jag tänkte egentligen börja rida honom 4 dagar i veckan nu men eftersom han kändes så trött i kroppen den perioden jag gjorde det så har jag ändrat mig. Nu blir det fortsatt ridning 3 dagar i veckan samt en långpromenad tills han känns mogen för att ridas ytterligare en dag. Jag vill inte pressa honom i onödan och de passen han går är ändå ganska hårda. Jag får se till att det blir varierad träning istället. När jag börjar jobba igen blir det antagligen banan två gånger, en gång dressyr och en gång med bommar samt skogen i helgen en gång med ryttare och en gång utan.
 
Idag ska han dock få ut och åka litegrann och hamna i ett ridhus igen.
 
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback