Drar en djup suck...

Men snälla lilla Youtube? Jag har förstått att ni precis som så många andra hemsidor har valt att finansiera er på reklam men är inte det här lite av ett gränsfall? Så fort jag bestämmer mig för att titta på ett Youtube-klipp som innehåller en häst så dyker det upp reklam från PennyGirl - hästklubben för tjejer. En klubb som jag säkerligen hade älskat för tio år sedan!
 
Är det inte lite att generalisera? Tittar du på youtubeklipp som innehåller hästar är du en 10-årig tjej som älskar hästar över allt annat på jorden. Sedan spelar det inte någon roll om klippet i fråga är på en ryttare som hoppar hus utan sadel och träns, från Spanska Ridskolan, på Bent Branderup, Kremlin Ridning School eller kavalleriets träning från 1920.
 
Jag får väl helt enkelt svälja min ilska och tänka på alla malplacerade annonser Facebook har envisats med att ge mig. Men ska det vara så svårt att tänka efter före? Ridsporten är stor för att folk i alla åldrar håller på med den och jag tror att folk i alla åldrar tittar på Youtube. Jag tror faktiskt att Youtube själva har så pass mycket statistik att de vet om det. Så kan de vänligen försöka att sudda ut den där stämpeln om liten hästtjej som älskar att gosa med hästar (inget fel med PennyGirl givetvis!) och försöka inse att ryttare är mer än så?
 
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback