Spartacus: Blood and Sand

Så sitter jag här igen. Tom. Efter att ha följt en serie till sitt slut. Samma sak varje gång, ändå så får de där serierna mig att sitta klistrad vid datorn och titta på avsnitt efter avsnitt. För att sedan inse att det hela är över. Den här gången var det Spartacus: Blood and Sand som fick hela min uppmärksamhet. Efter att ha tyckt att de två första avsnitten var lite lama kunde jag inte sluta titta.
 
Så jag har frossat i svärd, blod och halvnakna män under en tid. Den perfekta kombinationen om den blandas ut med intriger och komplotter. Jag har sett Gladiator innan, jag älskar Gladiator, och här lyckades jag hitta en serie som utspelar sig i Romarriket och på en Gladiatorarena. Dessutom en som är en värdig motståndare till en Oscarsbelönad film!
 
Spartacus och Oenomaus

Jag har tuggat på naglarna, utstött glädetjut, svurit och älskat den här serien. Idag firade jag det nya året med att serien efter ett antal episoder av uppbyggd spänning av olika intriger nådde klimax. Och på en sekund så var det hela över. Där satt jag kvar i soffan med den bittra insikten att jag nu - återigen - måste hitta en ny drog.
 
 
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback