Dagens ridning (:

Igår var Dilko på äventyr och fick åka transport en längre sträcka samt stå i ett helt nytt stall en stund. Han har nämligen besökt en equiterapeut då inte riktigt känts som han brukar. Mycket riktigt så var det en liten låsning i en muskel i ryggen. Enkelt att fixa till iaf. Idag så provade jag att rida honom lite lätt nere på banan. Vilken skillnad det var! Han jobbade på jättebra och hade en helt annan takt i traven. Dessutom gick det att ställa honom i bägge varven utan större konstigheter. Ibland är det småsaker som gör stor skillnad. Så nu ska jag se till att vara noga med att han inte går och fuskar och ställer sig åt höger hela tiden utan att han faktiskt kan gå rakt också. Dessutom så provade jag Index gamla bett på honom, hans gamla favoritbett. Jag hade två likadana till honom ett till varje träns för det var det enda bett som han tyckte var okej att ha i sin mun. Dilko fick ärva det och just nu känns det som det bästa bett jag har ridit honom på. Inte lika tjafsig i munnen, lyssnade på ställningen och dregglade till och med. Tredelade bett med fasta ringar är bra bett helt enkelt (; Sen gjorde det ju sitt till att han inte längre hade någon låsning i ryggen som hämmade honom. Tror det var mest det, egentligen.
 
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback