Brödbak!

Jag har överträffat mig själv! I ett svagt ögonblick och förledd av en plötslig impuls beslutade jag mig för att baka bröd. Ja, jag vet det låter fullständigt otroligt. Sagt och gjort för att inte detta beslut skulle kunna avfärdas som idiotier så gick jag till affären och köpte fil och rågsikt. Snål smålänning som jag är kan jag inte se fina varor förgås utan att jag ens tänker att jag ska göra något av dem. Alltså blev brödet bakat. Två fillimpor mäktade jag med, en med fikon, vetemjöl och rågsikt. Den andra med lingonsylt, havregryn, rågsikt och vetemjöl. Jag vet inte hur den sista smakade men den första var faktiskt riktigt god och inte alls så där sötsliskig som köpebrödet faktiskt är, egentligen. Men givetvis så har ju jag, lat som jag är, köpt mitt bröd i affären och tuggat mig igenom ett antal limpor Lingongrova och flertalet fruktkusar. Börjar dock bli trött på det och har faktiskt njutit av att äta mammas hembakade bröd emellanåt så vi får väl se hur länge min ambitösa sida har tänkt stanna...
Min fina lingonlimpa, det här är nummer två och den jag är mest nöjd med! Nä, ni behöver inte oroa er fullständigt för min mentala hälsa jag har inte köpt brödformar utan har lånat två stycken av min snälla mormor (:
 
 
 




Så gott med nybakat bröd :) Ha en fortsatt trevlig helg :)

Svar: Visst är det! Tack detsamma (;
teambockaberg.blogg.se

2014-03-22 // 19:59:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback