Helgen!

Jag har haft en sån där helt underbar hästfylld helg den här helgen. Trots att min egna lilla stjärna går och drar i en hage med ett skadat ben. Igår lyckades jag till och med rida två hästar på en dag. Något som troligtvis inte inträffat sedan jag hade både Index och Skrutten (;
 
Två 3-åringar blev det till och med. Åh, jag älskar verkligen de där små valpiga sakerna. Helt underbart med oförstörda hästar som man får forma själv. Inte har de hunnit lära sig en massa förutfattade meningar heller utan är mestadels positiva. Thunder Boy galopperade jag för första gången igår och det gick faktiskt utmärkt. Han har en riktigt stor och bra galopp. Lite skillnad mot den mindre av de två som jag red (; Så skiljer det kanske 10 cm i mankhöjd oxå och därmed lite i benlängd. Annars så är han så himla trevlig att rida. Han var något loj igår men går fortfarande i en trevlig form, söker sig fram på stöd och är lyhörd för mina hjälper. Jag är mycket nöjd med andra ord!
 
I morgon så ska Dilko iväg till veterinär igen, så jag sitter här nervös och biter på naglarna samtidigt som jag håller tummarna för att jag äntligen får veta vad det är med honom!
 
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback