Falsterbo del I

Även iår besökte jag Falsterbo, även iår stod jag vid framridningen för dressyren och även iår blev jag chockad över vad jag såg. Jag vet att mina desperata försök at visa det här är som en droppe i havet. Jag kommer aldrig någonsin få de styrande att förstå det jag försöker säga. Jag kommer inte heller att få den stora massan att hålla med mig. Smaken är ju som baken. Vissa vill se artificiell trav som rent logiskt sett borde vara dålig för hästen. En spänd hals, men en flashigt uppspänd sådan. Hårda händer och sporrar som trycks in i sidorna blundas det för - eller bortförklaras. Men här kommer trots detta årets upplaga av bilder från Falsterbo. Från framridningen - jag orkade inte fota inne på själva dressyrbanan (även om jag ångrar mig hårt när det gäller minst ett ekipage). Och jag vet faktiskt inte om jag kommer att betala för någon mer läktarbiljett. Så kul är det inte att titta på slängande framben, hårda händer och spända halsar. Nog för att det ser häftigt ut men jag vet inte om det är vad som är dressyr för mig.
Sådärja, det var delar av årets skörd av ögonblicksbilder. Se och njut!
 
 
 




» 223

Hej ! kan.hålla med.om att några går extremt bakom hand. Men hur ser intresserad hur dom andra bilder såg ut som togs ? eller ni kanske bara tog såna bilder för att få i.gång debatt och skriverier ?? , det är vanligare än man tror att få en häst som går bakom lod plan !!

Svar: Givetvis fanns det även de som red bättre, tyvärr var det knappt en häst som inte gick bakom lod. Däremot fanns det de som red mjukare och finare än andra. Men jag fotograferade inte dessa då mitt mål egentligen enbart var att skapa en debatt.
teambockaberg.blogg.se

2015-07-25 // 16:49:05

Det allra tråkigaste är, precis som du säger, att det är de som rider sådär som vinner :( speciellt på lägre nivå.

Svar: Faktiskt så skulle jag med min ringa erfarenhet vilja påstå att det är först på högre nivå som det ser ut såhär. Eftersom samling sker genom att man drar i munnen och sparkar med skänklarna...
teambockaberg.blogg.se

2015-07-26 // 11:21:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback