Mitt liv som student...

Min rosaglittriga vardag som student då. Tittar på lite föreläsningar. Skriver så min blyertspenna blöder i mitt kollegieblock från Biltema. Svär lite över att föreläsarna babblar om allt utan det som är relevant. Kollar Facebook. Inser irriterat att utläggningen visst var slut och jag missade häflten av det viktiga medan jag skrollade igenom Facebook. Svär lite. Pausar och går tillbaka. Tänker bra, den är äntligen slut.
 
Inser att jag har en inlämningsuppgift också. Jaja, det går fort. Sagt och gjort. Tittar på ett tomt Word-dokumet. Uppgiften var? Högst oklar? Eller? Svär lite till. Denna gång över att jag i 3 år tagit emot konkreta och exakta order. Van vid struktur som jag är inser jag att det civila samhället är fullt av flum. Lyckas tillslut få ihop en inlämning. Lämnar in den och känner att en 5-åring hade kunnat skriva den bättre. Kommer fram till att jag inte kan lägga till mina källor. Men är det här ett skämt? Var finns den stora knappen "Tryck här för att lägga till källa!". Finner ingen. Inser att jag som vanligt varit ute i god tid. 8 timmar kvar till deadline. Jaha, vad gör man nu då? Panikmejlar läraren. Opps, det skulle jag inte gjort! Svär lite igen. Denna gång över min fumlighet. Lyckas efter en tydlig förklaring få dit källan. Suckar tungt. Äntligen klar. Nej! Powerpointen också! Så nu sitter jag här med en tom Powerpoint som surt tittar på mig. Lägg till relevant och viktig information i din Powerpoint. Okej, vad är det då? Suckar tungt, svär lite och undrar om den där ambitionen om en högskoleexamen, bra lön och givande jobb var något att ha ändå...
 
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback