Det där TDB...

En gång i tiden så var jag en tävlingsryttare med full koll på allting. Nu har lite av det där försvunnit. Mina TR-kunskaper har minskat i omfattning även om jag fortfarande har koll. Men framförallt så har jag glömt bort hur TDB fungerar. När jag tävlade Index kunde jag det där systemet på mina fem fingrar. Sorgligt nog kan jag väl säga att det gör jag inte alls längre. Framförallt så har TDB och jag svårt att kommunicera då våra livsuppfattningar skiljer sig åt alldeles för mycket. Man kan snällt konstatera att jag är tidsoptimist och gärna ute i sista minuten. Det där satans systemet är byggt av folk och för folk som planerar sin semester för år 2050 nu. 
 
Min plan var att för en gångs skull faktiskt vara ute i god tid. Sagt och gjort jag betalade glatt in pengar i söndags, de bokfördes på mitt konto igår. Fram tills dess var det helt lugnt. Uppdaterade Dilkos licens, det gick också förvånansvärt smärtfritt (minns med fasa skapandet av densamma 2014...). I god tid hade jag betalat in medlemsavgiften till VRF och förnyade därför glatt min licens samtidigt som Dilkos. Obehandlad, obetalad. Skrik och panik, vad göra nu då? Minns med ens att klubben måste godkänns licensansökningarna. Gnisslar tänder men tänker sedan att det gör inget sista anmälan är ju på onsdag. Kollar tävlingen inser att jag inte ens kan kolla ordentligt på en kalender. Sista anmälning var visst dagen efter. Gulp. Paniken infinner sig och jag ser framför mig hur jag lyckas missa min och Dilkos typ första och enda tävling den här säsongen. Andas djupt, går och lägger mig.
 
Idag har jag spammat uppdatera-knappen på TDB. Klockan 10:45 ändras plötsligt min licensansökan till grön och betald. Andas ut, anmäler mig och inser att jag faktiskt hade 7 timmar och 13 minuter tillgodo innan tävlingen stängde för ordinare anmälan. 
Jag lyckades tillslut, rätt häst, rätt(a) klass(er) och i rätt tid!
 
Som en parentes så måste jag säga att det har blivit löjligt dyrt att tävla även på låg nivå. Jag löser endagarslicens men så har jag böket med väntan på godkännande istället. Men hellre det än att börja säsongen med att lägga en sisådär 1300-1400 bara på licenser och medlemsavgifter. För att få starta några lokaltävlingar för skojs skull! Och då är ju inte ens startavgiften medräknad... Vart är lokallicensen?
 
 
 




Haha, ofta vi skrev om TDB typ samtidigt - och upplevde licens-hanteringen exakt tvärtom. ;D Generellt håller jag dock med dig; de är inga höjdare på något. Bara för jag var ute i god tid så hade jag nästan fjantig tur att min blev godkänd på 20 minuter. Logiken ;)

Svar: Haha, ja jag såg det! Man kan väl sammanfatta det hela det med att det är smidigt när det fungerar och man inte är ute i sista minuten (;
teambockaberg.blogg.se

2016-04-21 // 16:46:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback