Hej, hej!

Då har jag klarat av en hyfsat intensiv period och vilar upp mig inför nästa. Jag kom hem i torsdags, jobbade i fredags och har efter det suttit med näsan i böckerna för at klara av att skriva en dugga och kunna känna mig delaktig i ett grupparbete. Pust. Men det gick nog bra duggan är skriven och allt är inlämnat i det delmomentet i kursen. Nu försöker jag komma ikapp i den andra kursen. Det går väl sisådär. Just nu försöker jag prova min simultanförmåga på bästa sätt. Nu har jag nämligen kursintroduktionen på i öronen samtidigt som jag sitter här och skriver.
 
Som ni förstått har jag inte varit hemma och kunnat rida så Julia har ju tagit hand om min häst. Fördelen med att ha en syster som rider. När jag red Pay and Ride:en i söndags hade jag med andra ord inte suttit på min häst på typ två veckor. Jag var bara ute och red i skogen dagen innan. Men det gick ju bra ändå! Och Julia hade fått bra kläm på honom och framförallt fått till galoppen väldigt bra. Så nu vet jag vad jag har att träna på. Fram, fram, fram och det framförallt i galoppen. Jag har visst gått och blivit dressyrryttare (; Hoppryttarn ansåg att min häst knappt galopperade framåt. Jaja, så går det när man inte tränat på över ett år utan bara ridit runt i sin egna lilla bubbla...
 
Nu ska jag koncentrera mig på föreläsningen istället så jag kan tenta av den här kursen också utan problem. 30 hp klara - 150 hp kvar!
 
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback