Det är inte lätt ibland...

Tänker att nu när jag sitter här på jobbet så ska jag passa på att göra en övning i en av kurserna. En räkneövning. Men det borde ju inte vara några problem för mig som gått matte E på gymnasiet. Borde vara rätt lätt faktiskt, matte C var ju kravet på programmet. Klarar 1/3 av första uppgiften galant. Vem kan inte räkna ut ett medelvärde liksom?! Går på nästa grej, standardavvikelse. Går det ens att räkna ut på annat sätt än genom typ excel (som löser det hela själv). Googlar, jadå det ska gå. Kliar mig i skallen, så här svårt ska det väl inte vara. Fattar den pedagogiska beskrivningen när jag svalt stoltheten, lugnat ner mig och räknat till tio. Läser på lite till. Det här ingår i matte 2b/2c. Ridå. Hm, okej jag erkänner då gymnasiet har kanske blivit svårare. Kanske. Eller så kanske det kan vara så att jag glömt bort matte C efter 6 år.  Jag är dock övertygad om att jag inte räknade annat än derivator. Vilket måste vara det mest onödiga någonsin. Nåja imorgon blir det percentiler och konfidensintervall. Ingår troligen numer i matte 1a...
Avslutar med en bild på familjen rådjur som jag och Dilko mötte i veckan. Och med det säger jag god natt!

// Johanna





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback