En dag i skogen

Bästa tiden på året är nästan nu. Om man bortser från att det regnar lite för mycket och har blivit lite kallt då. Men det finns massor med härligheter i skogen och man kan passa på att fylla på frys och skafferi med årets skörd. Jag tycker det är helt underbart att gå omkring i skogen och leta svamp eller bär en hel dag. Så länge jag har tid för det. Nu har jag haft tiden och har då passat på att plocka både bär och svamp.
Här är senaste skörden. Lingon fanns det väl sisådär av men jag lyckades få ihop några burkar lingonsylt ändå. Svamp finns det i massor! Den här gången blev det enbart Karl Johan, vilken jag för övrigt ska sluta plocka. Maskigare svamp går ju inte att hitta. Från och med nu så håller jag mig till mina kantareller igen. Det finns nämligen bara 2 ätliga svampsorter som jag kan plocka  Karl Johan och kantarell. Får väl utveckla mina kunskaper litegrann inom området svamp. Det lär ju finnas fler ätliga svampar som är svåra att förväxla med giftsvampar.
 
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback