Telefonförsäljare...

Och nu behöver jag skriva av mig igen. Det sker ju på lite ofrekvent basis. Den här gången efter att jag höll på att strypa en telefonförsäljare genom mobilen. Jag förstår att det bara gör sitt jobb men om jag nu ska "gå på" något av det de försöker sälja så har jag här några tips.
1. Kom till sak. Nej du behöver inte fråga hur jag mår osv, osv i all oändlighet.
2. Prata så jag förstår. Det är inte snabb, otydlig stockholmska på en kass telefonlinje.
3. Om du nu ska sälja in någonting kom då fram till vad det är inom de närmaste tio minuterna.
4. Om jag nu inte är intresserad ifrågasätt inte det.
Gör för guds skull inte som de två som har ringt till mig den här veckan. Prata på om din fruktansvärt ointressanta vara utan att jag får en syl i vädret, eller lyssnar på mitt "jag är inte intresserad" för att sedan bli arg när mitt frekventa "jag är inte intresserad" bryter igenom monologen under en snabb andningspaus. Ifrågasätt mig då inte, fråga inte vad jag inte är intresserad av och undra inte varför jag inte är intresserad av detta fantastiska erbjudande. OM det nu ändå måste ifrågasättas snälla sluta låt som en vit kränkt man. Och bli inte arg. Tack på förhand. Ett annat tips är att inte ringa mitt nummer något mer. Oavsett erbjudande så kommer jag tacka nej.
 
// Johanna





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback