Det går bra nu...

Körde hem efter en jobbhelg i detta skitväder, kommer då på att jag ska upp till stallet en snabb sväng så att jag med gott samvete kan sitta inne resten av dagen. Sagt och gjort kommer till vår stora backe och tänker "våga satsa - vinn". Jag vann inte. Äsch då, kavlar upp armarna och skottar fram fäste åt bilen. Nu ska du minsann upp. 2-0 till backen. Muttrar ett antal svordomar, får tag på fadern, inser då att det inte är några snökedjor på traktorn. Muttrar ännu surare, går ner och tänker börja lägga på dem enbart för att jag inte vill ha ett matchande märke på andra sidan på motorhuven när traktor glider in i bil (nej, jag var inte inblandad i detta). Hittar inte nyckeln till traktorn, två manliga medlemmar i släkten hjälper till att leta. Nyckeln hittas direkt när någon högre än en tvärhand letar lite. Svär inombords. Kompenserar detta genom att utbilda dessa i påläggning av snökedjor på traktor. Åker ner till bilen, inser att vi inte har någon stjärnskruvmejsel med oss och kommer då inte åt bogserkroken. Fader hämtar, jag fryser. Bilen kommer äntligen upp för backen, jag fixar grejerna i stallet. Nu är jag äntligen hemma och myser med en kopp te under en filt och tittar ut på snön och blåsten.
 
Dagens lärdom: Passat med framhjulsdrift och odubbade däck ska inte röra sig utanför 50-skyltarna om vägarna är osaltade...
 
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback