En studie i trafiken

Ännu en dag så har jag jagat skräck i invånarna i Eksjö. Och sedan har det inte hänt så mycket mer. Inte körde jag på eller över någon heller, som tur är! Annars så har jag bara funderat på hur folk tänker i trafiken?
 
Inte nog med att jag har sett en bilist köra in i den mötande filen i rondell, jag har även sett ett förarbyte vid ett trafikljus, cyklister som kör av trottoaren för att komma ner på vägen, fotgängare som står två meter från ett övergångsställe och funderar på hur denne ska ta sig över vägen, fotgängare som går rakt över vägen utan att titta "för det är ju ett övergångsställe där", bilister som missat rött ljus och backat tillbaka till stopplinjen och så vidare i all oändlighet. 
 
Mina befäl har så rätt när de säger följande: "Inte nog med att ni måste köra lastbil och tänka på allt det för med sig ni måste även köra bil åt alla civilister och tänka åt alla andra som rör sig i trafiken."
 
Så ja, nu börjar jag av någon underlig anledning bli trött. Men jo, man får ju sig några goda skratt varje dag!
 
// Johanna





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback