Lever jag i en egen värld?

Har levt i min egna lilla bubbla ett tag nu. Åkt till Eksjö och Ing 2, gått på jägarskola, kommit hem, sovit åkt till Ing 2, kommit hem läst bloggar. Och just det. Har nog missat något när jag har sprungit runt i mina sunkiga, gröna alldeles underbart sköna kläder i några dagar nu. Levt i min egna lilla bubbla. Med en gång när jag klickar mig in på någon blogg dyker "Dagens Outfit" upp, eller hur viktigt det är att vara snygg, smal och sminkad. Funderar på vad det är för fel på världen? Det är inte någon som har kommenterat att jag borde sminka mig, snygga till kläderna och dra in magen för att duga när jag är på jobbet? Måste säga att jag som mer eller mindre enda tjej kan prata alldeles utmärkt med killarna ändå. För visst är det för dem vi ska klä upp oss, eller?

Tänker strunta i det här nu. Min lilla bubbla är trevlig att leva i, jag mår bra där och kan vara mig själv. Nu ska jag bry mig om att köra lastbil och göra det bra istället. Det känns betydligt mer konstruktivt och viktigt än att banta och träna inför Beach 2013 eller skriva "pepptalks" om hur viktigt det är att vara snygg. Ärligt talat, det blir motsatt effekt för mig. Peppar någon gör man genom att visa vad man lyckats med och inte hur snygg man är och vilket otroligt bra självförtroende man får om man tar på sig klackar och glittriga plagg.

God natt då, så ska jag se till att fokusera på lite viktigare saker än det som verkar vara tjejers största problem år 2013...

// Johanna




Tack, fler än jag som tycker det!

2013-02-22 // 19:29:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback