Ponnyakuten 4

Eftersom jag inte kan låta bli så tittar jag på Ponnyakuten även iår. Första reflektionen var givetvis att det verkar som att hästkunskapen hos dagens barn och ungdomar verkar ha sjunkit ytterligare. Men om man nu bortser från ett ganska gammalt faktum (efter att ha studerat ridningen på diverse ponnytävlingar) så får jag väl säga att det är kanon att några barn får möjlighet att lära sig häst! Ett riktigt bra intivativ för ridsporten måste jag säga, dock vore det kanske bra om de som tittar på programmet också lär sig lite av det?
 
Där kommer jag in på det jag hade tänkt skriva. Hur tänker SVT med klippningen egentligen? Jag bryr mig inte det minsta om de fina vyerna i Skåne eller hur hur kamelen Sven ser ut när han fäller. Framförallt så ger det mig ingenting att för femhundrafemtielfte gången se filmen från castingen där ekipagets problem visade sig. Eller när deltagaren pratar om vad för problem hästen har, samma intervju som alla andra gånger dessutom. Jag vill se hur problemet löser sig och det är jag nog verkligen inte ensam om! Så SVT får jättegärna tänka om och visa hur gästtränaren löser problemen istället för att visa onödiga, gamla filmer eller långa lika onödiga intervjuer. 
 
// Johanna





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback