Dagens Dilko

Här är min lilla pålle, utklädd och klar för en tur i skogen.
Vi har kommit ett par steg längre nu och är inte enbart skogsmulleryttare längre. Vi kan även titulera oss barfotaivrare och bett- och täckeshatare. Eller så är det bara så att jag väljer att ha min hästhållning efter vad som passar oss bäst för tillfället? Skor kan inte Dilko ha för tillfället, finns inget att spika i, så boots är ett mycket bra alternativ (dock fruktansvärt knöliga att ta på). Hackamoret är till för att få stopp på hästaset utan att dra sönder hela munnen på honom när han blir pigg och stark i skogen. Halsringen är inte för att kunna rida utan huvudlag utan för att kunna hålla när hästen studsar omkring som en gummiboll i skogen. Klippt är han bara på halsen av ren bekvämlighet så jag slipper böka med täcken.

Så med detta sagt vill jag bara hälsa att man kan ha hästar på många sätt och framförallt kan man ta influenser från alla håll. Det finns så mycket man missar om man enbart fokuserar på hur eliten gör. Trots allt så är det väldigt, väldigt få som kommer dit och för oss som inte gör det så kan vi likaväl se till hästens bästa istället för att se på hur toppen gör.

Ja, det var väl det jag ville säga med mitt flummiga inlägg. I övrigt var Dilko pigg och glad, uppe i luften en hel del och tappade bara en boots (samma hov varenda gång också vet inte vad han gör med den...?) vilket är någon sorts form av rekord så fort galopp är inblandat!

// Johanna





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback